torsdag 26 november 2015

Hälsning från rektor


Till alla elever och föräldrar på Ludde


 

Hejsan!

 

Med detta brev vill jag informera att jag kommer att sluta som rektor på Ludvigsborgsskolan fr.o.m nästa vecka.

 

Jag vill tacka alla er – elever, föräldrar och personal – för den oerhört fina tiden jag fått uppleva här på Ludde. Ludde är en otroligt fin skola, och det som gör den så fin är personerna som är inom dess väggar. Här finns elever som är artiga, trevliga och flitiga samt en personal som bryr sig om och gör sitt allra bästa för att eleverna ska lyckas.

 

Det har varit en förmån att få arbeta tillsammans med era barn, och ni som föräldrar har all anledning att vara stolta över era barn.

 

Det kommer en dag imorgon också, och det är nu klart vem som kommer att bli min efterträdare. Det blir Caroline Ålund som i januari börjar som ny rektor på Ludde. Caroline är dock inte ny som rektor, utan hon har med framgång arbetat som rektor på bl.a Gymnasiet, Marieborgsskolan och nu senast Ankarsrums skola. Under tiden fram till dess att Caroline kan börja här, så kommer Ulf Ebegård (tidigare rektor på Brevik) att gå in som tillförordnad rektor fram till terminen slutar. Ni kan nå Ulf via tel: 25 45 16 samt på mailen (ulf.ebegard@vastervik.se).

 

Så med dessa rader vill jag återigen tacka för mig och för de år som jag fått arbeta som rektor på Ludde. Det är med visst vemod som jag slutar, eftersom jag har trivts så väl på skolan.

 

Tack! 

Ola Karlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar