torsdag 14 januari 2016





Hej alla föräldrar/vårdnadshavare!


Mitt namn är Caroline Ålund och jag är ny rektor på Ludvigborgsskolan.                            
Jag är rektor för Falken, AL5 samt åk 7-9 på skolan.

Jag har arbetat som rektor i snart 13 år på bl.a. Västerviks gymnasium, Marieborgsskolan och nu senast på Ankarsrums skola.
För mig är samarbetet med er föräldrar/vårdnadshavare mycket viktigt, vi har samma mål både vi som arbetar i skolan och ni som är föräldrar till era barn, att barnen får en bra grund att stå på när de möter framtiden.

Jag vill tillsammans med mina pedagoger ge våra elever undervisning av hög kvalitet, ansvara för en skola där alla känner sig trygga och trivs. Vi planerar vår verksamhet utifrån läroplanen och skollagen. Målet är en så hög måluppfyllelse som möjligt utifrån vars och ens unika förutsättningar.
I mitt arbete som rektor är det viktigt att ta tillvara på det goda arbete som bedrivs på skolan och utveckla det som behöver förändras. Jag drivs av alla elevers lika rätt till en bra och idérik utbildning samt att skolan är trygg. Det är även viktigt för mig att det är ordning och att det finns tydliga strukturer på skolan.
Jag ser uppriktigt fram emot att få arbeta tillsammans med eleverna, personalen och er föräldrar.

Jag är både förväntansfull och stolt över att få vara rektor på Ludvigborgsskolan.

Hör gärna av er om ni har frågor, tankar eller funderingar!                               
Hälsningar!                         
Caroline Ålund                                   
Caroline Ålund
Rektor
Ludvigborgsskolan

0490-25 45 16

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar